БЛОГ IT-PUB

Авантюра Ілона Маска з роботаксі на трильйон доларів вже тут

23.06.2025 08:08 • Автор: IT-PUB
Авантюра Ілона Маска з роботаксі на трильйон доларів вже тут

Після років ажіотажу, сервіс безпілотних таксі Tesla нарешті запрацював.

Очікування нарешті закінчилося. Після років обіцянок свого ексцентричного генерального директора, Tesla 22 червня в Остіні, штат Техас, представила свою довгоочікувану послугу роботаксі, запуск якої є центральним для всього майбутнього компанії.

Йдеться не лише про нову функцію; це наріжний камінь наративу Ілона Маска про те, що Tesla — це не просто автомобільна компанія, а й світовий гігант у сфері штучного інтелекту та робототехніки. Оскільки автовиробник стикається з жорсткою конкуренцією з боку китайських конкурентів, таких як BYD, успіх чи провал його концепції автономного транспорту може визначити наступний розділ його життя.

«Запуск роботаксі @Tesla_AI розпочинається в Остіні сьогодні вдень, клієнти сплачуватимуть фіксовану плату в розмірі 4,20 долара!» — оголосив Маск на X, після чого опублікував пости з привітаннями для своїх команд.

Сервіс розпочався з невеликого парку з 10-20 позашляховиків Model Y, які пересувалися дорогами загального користування. У демонстрації, опублікованій Tesla, користувачі в межах певної «геозонованої» зони на півдні Остіна можуть замовити таксі через спеціальний додаток. Концепція проста: таксі без водія-людини.

Однак реальність цього «обмеженого запуску» є більш обережною. Перші поїздки були надані обраній групі інфлюенсерів та шанувальників, а відео, опубліковані компанією, показують «монітора безпеки», що сидить на пасажирському сидінні, деталь, що суперечить мрії про повністю автономний транспорт.

Сам Маск визнав, що компанія «надмірно параноїдальна щодо безпеки», і ця думка видається виправданою, враховуючи новий закон Техасу, який вимагає отримання державних дозволів на безпілотні транспортні засоби та має набути чинності 1 вересня.


 

По суті, роботаксі — це транспортний засіб, що працює на найсучаснішій версії системи повністю автономного керування (FSD) від Tesla та наборі з восьми камер. Але на відміну від конкурентів, Tesla стверджує, що її система не потребує дорогих, попередньо нанесених на карту зон обслуговування. «Вона просто працює», — написала компанія на X, пообіцявши майбутнє розширення на такі міста, як Сан-Франциско та Лос-Анджелес.

Для Маска це кульмінація давньої обіцянки. Він уявляє собі майбутній автопарк, включаючи новий «Cybercab» та «Robovan» без керма та педалей, який може збільшити ринкову вартість Tesla на вражаючі 5–10 трильйонів доларів. 20 червня Tesla коштувала 1,04 трильйон доларів, посідаючи 11-е місце серед найцінніших компаній у світі. Для порівняння, Microsoft (3,54 трильйонів доларів), Nvidia (3,50 трильйонів доларів) та Apple (3,00 трильйонів доларів) очолюють таблицю лідерів.

Фінансові аналітики поділяють його оптимізм. «На мою думку, золотий вік автономних транспортних засобів розпочнеться в неділю в Остіні для Tesla», — сказав аналітик Wedbush Ден Айвз. «Я вважаю, що це можливість оцінки Tesla на трильйон доларів». Інвесторка ARK Invest Кеті Вуд прогнозує, що роботаксі може становити 90% прибутку Tesla до 2029 року. Якщо вони мають рацію, то запуск цими вихідними був екзистенційно важливим.

Але є величезна проблема: Tesla може запізнитися на вечірку.

Waymo, підрозділ Google з розробки безпілотних транспортних засобів та нинішній лідер ринку, вже працює в Остіні з більшою зоною обслуговування, а також у Фініксі, Сан-Франциско та Лос-Анджелесі. Zoox, що підтримується Amazon, працює в Лас-Вегасі та Сан-Франциско і тестує його в кількох інших містах. Питання не в тому, чи працюватимуть роботизовані таксі Tesla. Питання в тому, чи працюватимуть вони краще та швидше, ніж усі інші.

Ця жорстка конкуренція змусила скептиків відкинути грандіозні прогнози Маска. Вони стверджують, що Tesla навряд чи домінуватиме на ринку, де відомі гравці вже мають значну перевагу.

Це питання на кілька трильйонів доларів. Чи є запуск Austin початком наступного великого розділу в історії Tesla, чи це обережний, перебільшено роздутий вступ у гонку, яку компанія, можливо, вже програла?


Аудит Сайту для малого та середнього бізнесу за $50